Dissabte 5 d'abril, cinc nenes de 6èB de l'escola l'Estació: l'Anna Carrión, la Lucía Pi, la Laura Camúñez, la Judit Ferran i l'Ilham Asghar vam participar al concurs "Fem matemàtiques", a l'INS Ridaura.
Hi havia alumnes de 6è de 8 escoles, i també 8 instituts de 1r d'Eso i 8 instituts de 2n d'Eso.
Per a la prova, cada curs estava en una aula diferent de l'institut, i a cada aula hi havia uns 30 alumnes.
Teníem una hora i mitja per fer tres problemes.
-El primer problema anava sobre 4 nens que s'havien de repartir 3 feines en una casa de colònies.
-El segon, s'havia de trobar la manera d'aconseguir el resultat més gran i més petit en unes multiplicacions.
-El tercer anava sobre quantes encaixades de mans es podien fer en una classe.

En acabar els problemes, sortíem al pati, i ens donaven esmorzar, i després, el director ens va fer una visita guiada per tot el centre, només a nosaltres cinc.
Tot seguit, després de la visita vam fer la prova de grups; era una gimcana pel nucli del poble de Castell d'Aro. Els grups eren de 4 o 5 alumnes i cada alumne eren de diferents escoles i de diferents nivells.
Ens van donar unes fitxes a fer, que tractaven sobre mesurar superfícies planes, amb volum, comptar claus d'una porta, desxifrar números.....

Després ens van fer un espectacle de matemàtiques amb bombolles de sabó, i per acabar van fer l'entrega de premis.
Primer, van dir els 3 classificats de 6è, i una era la Lucía Pi, que haurà d'anar a la fase final a Reus, el 17 de maig.
Després, van dir el grup que havia guanyat la gimcana, i era el grup de l'Ilham.
Ens ho vam passar molt bé.

IMG 8245 Copiar    IMG 8239 Copiar

Tots els alumns de 6è que van participar

a la primera fase del concurs d'enguany.

Lucía Pi, Judith Ferran, Laura Camúñez,

Ilham Ashgar i Anna Carrión: 6è. B

Tots els alumnes de 6è que van participar a la 1ª fase del concurs d'enguany

Aquí teniu les fotos que ens vam fer en aquella jornada: