logo-ceiplestacio03

  • slide03
  • slide09
  • slide08
  • slide07
  • slide06
  • slide05
  • slide04
  • slide01
  • slide02

boton01  boton02  boton03  boton04  boton05  boton08  boton07  boton09  boton10

 

La Lucía Pi de 6è va participar dissabte 17 de maig, a la fase final del Fem Matemàtiques 2014 a Reus.

Encara que no quedés classificada entre els 3 primers llocs, el premi d'haver arribat fins aquí ja és prou significatiu. L'elevada participació d'enguany entre les 3 categories (6è Primària, 1r i 2n d'ESO) a la 1ª prova va superar els 8.500 alumnes, xifra que encara fa més meritòria la classificació per a la final.

Després de superar la 2ª prova a les diferents territorials, 60 alumnes entre els 3 cursos es van trobar a l'INS Gabriel Ferrater de Reus en una jornada matemàtica. Primer, els alumnes de les tres categories van resoldre tres problemes individualment que donaria la classificació final d'enguany. Després van assistir a una sessió de màgia d'un antic alumne d'aquell 'institut que havia basat el seu treball de recerca de batxillerat en la relació de la màgia amb les matemàtiques. Després de dinar, van realitzar les proves per equips al centre de la ciutat. Finalment, en un acte presidit per diferents autoritats de la ciutat i del departament d'ensenyament, es van proclamar els guanyadors i es va fer el lliurament de premis. 

Dels onze alumnes de les comarques gironines presents a la final,van obtenir premi un alumne de 1r d'ESO de l'INS Vicens Vives de Girona i un altre de 2n d'ESO de l'INS Baix Empordà de Palafrugell. Aquest participarà a l'Olimpíada matemàtica estatal que es farà del 25 al 29 de juny a Barcelona i Lloret.

Els alumnes que van participar a la 1ª fase van haver de  resoldre uns problemes, però sobretot van haver de treballar en equip, pensant i escoltant les aportacions de cadascun d'ells per trobar la solució; van haver de demostrar com resoldre els problemes explicant el procés de la resolució i verificar que aquell resultat era vàlid. A la segona i tercera fase, aquest treball l'han hagut de fer individualment amb les habilitats apreses anteriorment. 

Segur que no tots els alumnes i les alumnes que van començar aquesta "competició" tenen les mateixes habilitats envers les matemàtiques, ni tenen la mateixa consideració de l'assignatura, però segur que tots ells se'n senten satisfets de la seva participació i alhora valoren als companys classificats.

Ara, si voleu, podeu intentar resoldre un dels problemes que van posar a la Lucía a la fase final.

                               problema 1

 

  IMG 8351  IMG 8327

boto-escola03

boto-infantil03

boto-cicle-inicial03

boto-cicle-mitja03

boto-cicle-superior03

Pujar